تبلیغات
آپلود عکس کونگ فو توآ - آرم و علایم در کونگ فو توآ
اللهم صل علی محمد و آل محمد



دریافت کد صلوات شمار
بازدیدهای امروز:
بازدیدهای دیروز:
كل بازدیدها:
كل مطالب:
كل نظرات:
ایجاد صفحه: - ثانیه

  

آرم وعلایم در کونگ فو توآ


خط در کونگ فو توآ به معناى موجى از تفكر مغز مى باشد و نشان واره جهتى از چین هاى مغز و بكارگیرى نیروى فكرى و گامى به سوى مقام رفیع انسانى بوده و نیز مجزا شدن انسان از حیوان و فهم این نكته به جهانیان كه این تفكر قالبى نبوده و همواره در حال تغییر وتبدیل مى باشد.
بر روی سینه سمت راست کت زده می شود، خط سبز برای تکنیک،خط قرمز برای مبارزه و خط سفید به معنی داشتن تکنیک ولی تایید نشده از طرف استاد است.


ماتو


داراى مشخصات هلال قرمزرنگ، رنگ سفید زیر مشتواره، مشتواره و كره زمین ونقشه ایران میباشد.

هلال سرخ، فلسفه خون كونگ فو است و نشان دهنده مبارزه تا آخرین نفس در راه آزادى انسان و مشت در میان دایره سیاه نشان قیام از دل سیاهى ها و پلیدیها و همه آنچه كه انسان امروز را از خود بیگانه نموده و در بند كشیده است و نشان دهنده قدرت می باشد،ولیکن قدرتی که لازمه صلح و آرامش و ایمان پاک می باشد. سفیدى زیر آرم نمودار نژاد سفید ایرانیهاست كه شاخه اى از نژاد آریایى می باشیم و در كره وسط آن كشور ایران كه به عنوان پایگاه كونگ فو توآ در جهان مى باشد.

نام بنیانگذار کونگ فو توآ می باشد. MIRZAII STYLE  

 این آرم سمت چپ کت مشکی بر روی سینه دوخته میشود که نشان حفاظت از قلب است و عنوان دفاعی دارد نه حمله ای.


جهان تن و روان




گردی آن نشانه زمین که دانشگاه تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان میدهد.

شکل این نشان کاملاً شبیه اوتایمی و به همان معنا ست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند. و به همین دلیل مشت را بجای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود.

سیمرغ



سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کامل ترین وجود بشری تعبیر شده و عارفان کامل، خاصه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، او را منبع فیض و سرچشمه هستی تصور کرده اند که کاملاًن جهان که مرغان بلند پرواز این دیررند سوزند ، تمام هم خود را صرف شناسایی او می نمایند وبا همت مرشدان خویش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک چون قطره ای که در پهنه این دریا محو می شود خود را به این مرغ بینهایت برسانند و در اقیانوس او محو و فانی شوند.

سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خِرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فوتوآ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می باشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از مراحل شال سبز (7 خط)، نماد آن بر سمت چپ کت، روی سینه بجای آرم مشتواره دوخته میشود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال می یابد.

اژدها یکی از موجودات افسانه ای در فرهنگ های جهان است و در اساطیر جهان جایگاه ویژه ای دارد. اژدها ماری است افسانه ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین پنداشته شده و اقوام بسیار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سیل و دیگر بلایای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده، موجب لغزش زمین و زمین لرزه می شود. تقربیاً همه جا اژدها با شب و تاریکی پیوسته و مربوط بوده است. در میان چینی ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نیروهای مافوق بشری است. یکی از اصلی ترین مراسم سال جدید در چین، جشن و پایکوبی اژدهاست که هر ساله اجرا می شود. سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران، در نهایت زشتی و پلشتی است.

آنها از نخستین یاران اهریمن می باشند. در داستان پهلوانی و اساطیری ایران از گرشاسپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم، رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدها کش نام برده شده است.

نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است، شمشیر(ریکیما) در این
نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای
توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیرازسر سیمرغ گذشته و تا پای اوامتداد یافته، نشانگر و بیانگر
سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است. و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از
این هنر رزم ایرانی یعنی کونگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پری
است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سالهاست که فراموش شده اند و تو ای همراه بدان که
کونگ فو توآ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها، و برترین اندیشه ها.

شاهین


شاهین از روزگاران گذشته بهترین نشانه بر فرهنگ و نمایاندن فر و شکوه ایران و نشانه پیروزی و سرافرازی و وابسته به نیاکان و پاکان بوده است. این پرنده خوش نام و بلند آوازه و بلند پرواز که از قله کوههای بلند به ژرفای کوهها تا دل جنگلها و کویرها و آبها میپرد و با چستی و چالاکی و بلند منشی و بیداری و هوشیاری و دارنده هزارگونه استادی برای رسیدن به پایه های بلند به پرواز در می آید. از این رو پیوستگی این مرغ فراخ بال با انسان برتر منش و بهره مند از فروغ اندیشه برای نشان واره این طریقت برگزیده شده است.

حال به نشانه های پیکر شاهین شهپر گشوده باریک میشویم و پایه بلندش را در می یابیم.

دوگوی از دوسوی یاد آور دونیروی مادی و مینویی یا نمودار دو جهان تن و روان است.

جهان تن یا آفرینش که انسان برای زیستن از بخشش زندگی بهره مند شدن بدان نیازمند میباشد. جهان روان یا جهان مینویی که آدمی را در زندگی راهنماییی میکند و از رسا اندیشی و فرهنگ و دانش و برای بهره مند شدن از زندگانی یاری می بخشد. اگر کسی به نماز و نیایش بپردازد و از پرورش دادن و نیرومند ساختن سازمان تن کوتاهی ورزد به راز هستی بخش پی نمی برد و از زندگانی شادی بخش بهره نمی گیرد. برای همین است که هردو نیرو یا هردو جهان را در برابر هم میگذاریم. و هر دو را در زندگانی کارگر و سود بخش می دانیم و به میانه روی اندرز میدهیم.

دم شاهین مراتب پیمودن کامل نیروی بدنی و تندرستی به پایگاه شگفتی ها و راز و رمز قدرت انسانی است. کشیده شدن دم بر روی زمین و سر شاهین که به روی آسمان است نشانگر حرکت از جهان ماده به معنی است.

سینه فراخ شاهین دلیری است و از چند فرازمان گویا سخن میگوید، در دلیری دلیر ترینم، درپیروزی پیروزمند ترینم، در فر و شکوه با شکوهترینم. همه دشمنان را شکست میدهیم، همه دیو خویان و فریب کاران را نابود     می کنیم.

دوبال گشوده شاهین پرواز آدمی به سوی بلندی و فراز مندی است و هر کدام از این بال ها را به سه آماج بزرگ تقسیم می کنیم:

نیک اندیشی راستی و درستی و پاکی و پارسائی نیرومندی

اندیشه رسای سود بخش رسائی و آسایش و خوشبختی در کار و کوشش و ورزش و فرهنگ ودانش

و واپسین پایه را پایه جاودانی انسانی می خوانیم.

گوی سر شاهین نمودار چرخه زندگی یا زمانه بیکران است که آدمیان در درون آن جای گرفته اند و سرگرم جنب وجوش و کوشش اند و راز هستی بخش را می جویند.

ین و یانگ (تائو)


در گیتی هیچ چیز ایستایی یافت نمی شود. هر کنشی و واکنشی و هر قالبی که به جهان آید در اندرون خود پرورنده تخمه های دگر گونی است. جستجوی پاسخی برای راز زیر بنای جنبش و دگرگونی پیوسته جهان هم دانش فیزیک وهم دانش ما وراء (متا فیزیک) را به خود گرفته است. نماد تائو بیانگر قانون دگردیسی میباشد.  زمانی که نهالی می روید در لابلای برگهای زیبایش مرگی نهفته است ، زیرا که بعد از چندی می خشکد. جهان آغازیست بی پایان و پایانی است بی آغاز. عالم هستی در هر لحظه به لحظه صورتی زیباتر بر میگیرد و عظمت هستی را به نمایش می گذارد.

نماد تائو بیانگر: ( روز و شب ) ، (زمستان و تابستان) ، ( گرما و سرما) ،         (مثبت و منفی ) ، ( راهبر و پیرو ) می باشد.

تا زمانی که شبی وجود نداشته باشد، عظمت روز بر کسی روشن نیست. دم و باز دم، اگر دمی نبود، بازدمی وجود نداشت. نقطه هایی که میان پهنه های سفید و سیاه نماد تائو به چشم میخورد نمایانگر تخمه ی دگرگونی است.

فلسفه ین و یانگ در کونگ فوتوآ که نشان واره آن بر بازوی راست نصب می شود. به معنی درک و دریافت
آثار روحی و فیزیکی از طریق اصول و روابط تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی توآ است و در اصطلاح

به آن اندیشه گرایی میگویند.

 

 




نوشته شده توسط سید محسن بااوسی در سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 و ساعت 15:21 [+] | نظرات ()
تماس با ما (1)
--------------------------- (1)
((دانستنیهای پزشکی و ورزشی)) (1)
درمان آسیب های ورزشی (1)
قلب (1)
لاکتیک اسید (2)
--------------------------- (1)
((مقاله های کونگ فو توآ)) (1)
سخن پیر (2)
سوگند همراه (1)
پیام راهبر (1)
تاریخچه پیدایش هنر های رزمی (1)
کونگ فو توا بر اساس دانشکده (1)
ده فرمان کونگ فو توا (1)
سلسله انشاء تن و روان در هفت مایگاه (1)
فلسفه ی ذن (1)
فلسفه لباس کونگ فو توا (1)
ارم وعلائم در کونگ فو توا (2)
سیر کونگ فو توا (1)
فلسفه ی خط های کونگ فو توا (1)
کلیه ی اصطلاحات فنی و تکنیکی در کونگ فو توا (2)
فلسفه ی اتایمی (1)
مراسم مر بوط به کلاس (1)
بدن سازی در کونگ فو توا (1)
بون کن(نفوذ دراجسام سخت) (1)
شاهکار مبارزه انسان (2)
ما در کونگ فو توا مسابقه نداریم مبارزه داریم (1)
جواب راهدان جلیل زاده به مدعیان (1)
----------------------------- (1)
((زندگینامه)) (1)
زندگینامه راهبر پرفوسور ابراهیم میرزایی (1)
زندگینامه راهدان مصطفی جلیل زاده (1)
زندگینامه زنده یاد رضا اقیری (1)
زندگی نامه استاد حسین داداشی (1)
----------------------------- (1)
((تکنیک)) (1)
آناتوا(خط1) (1)
آتادو(خط2) (1)
سوتو(خط3) (2)
سام سامائه(خط4) (2)
مایانه(خط5) (2)
کوآنا - وست مایانه(خط6) (3)
وایما باتو(خط7) (2)
آناتوآ سبز (1)
سای (2)
ریکیما (1)
----------------------------- (1)
((کلیپ های یارومه)) (1)
اجرای قسمتی از هفت خط شالبند سبز توسط یارومه و همراهان در دانشکده انشاء تن وروان (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی اجرای تکنیک (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی اجرای ضربه ماتو و کیتو (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی ذن (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی دفاع سخصی (1)
راهبر پروفسور ابراهیم مییرزایی مبارزه با سای و تکنیک سای (3)
اجرای سامسامائه راهدان مصطفی جلیل زاده زیر نظر یارومه (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی نرمش و بدنسازی (1)
شالبند یارومه (1)
کلیپ مبارزه راهدان محمد تهرانی وراهدان محمد داورزنی زیر نظر یارومه (1)
اجرای تکنیک من تو ما یارومه (1)
حلقه آتش یارومه (1)
کلیپ اولین روز های تمرین یارومه (1)
----------------------------- (1)
((کلیپ های راهدان مصطفی جلیل زاده)) (1)
راهدان مصطفی جلیل زاده اجرای ضربه پا (1)
مصاحبه راهدان مصطفی جلیل زاده در مورد پیدایش سبک های جدید (1)
مصاحبه استاد جلیل زاده در مورد چگونگی ابداع تکنیک ها توسط یارومه (1)
مصاحبه استاد جلیل زاده در مورد جانشینی یارومه (1)
راهدان مصطفی جلیل زاده آموزش صحیح ضربه ماتو (1)
کلیپ تمرین در پارک لاله راهدان مصطفی جلیل زاده و همراهان (1)
----------------------------- (1)
((کلیپ)) (1)
گزارش تصویری از فعالیت کونگ فو توآ استان تهران در سال ۱۳۹۱ (1)
اجرای هماهنگ سوتو خط (3) (1)
رزم آهنگ آتادو فستیوال هنر های رزمی (1)
مسابقات ممای استان تهران انتخابی کشوری 1391/8/19 (1)
مسابقات مایانا نونهالان و نوجوانان استان تهران 1391/6/17 (1)
مسابقات مایانا استان تهران 1391/4/9 (1)
رزم آهنگ توآ (6)
شادروان رضا اقیری اجرای ضربات پا و سوتو خط(3) (1)
نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی هنر های رزمی 1390/11/8 (1)
افتتاحیه ی اولین دوره مسابفات جهانی توآ (1)
کلیپ زیبای مسابقات ممای استان تهران (1)
کلیپ بون کن (1)
قسمتی از مراسم جهانی شدن کونگ فو توآ (1)
همایش روز تربیت بدنی 1389/7/27 (1)
تجدید میثاق با امام راحل 1389/3/13 (1)
----------------------------- (1)
((تصاویر)) (1)
همایش باشگاه ارسنجانی به مناسب ولادت امام رضا (ع)1393/6/15 (2)
مسابقات مایانا در چهار رده ی سنی شهر ری 1393/6/8 (1)
مسابقات مایانا نونهالان و نوجوانان کشوری در استان زنجان 1393/5/23.24 (1)
مسابقات مایانا نونهالان و نوجوانان استان تهران 1393/5/17 (1)
مسابقات مایانا جوانان و بزرگسالان استان تهران 1393/4/6 (1)
آخرین تمرین رزم آهنگ توآ در سال 1392 (1)
سیمینار مربیان استان تهران 1392/12/9 (1)
همایش حوزه جنوب شرق استان تهران به مناسبت دهه فجر 1392/11/15 (1)
مسابقات مایانا استان تهران 1392/11/4 (1)
مسابقات ممای استان تهران 1392/10/20 (1)
نمایشگاه هنرهای رزمی 1392/7/26 (1)
مسابقات مایانا نونهالان و نوجوانان استان تهران 1392/19/7 (1)
همایش کونگ فو توآ استان تهران 1392/7/5 (1)
همایش ورزشی به مناسبت دهه ی فجر حوزه ی جنوب شرق استان تهران 1391/11/16 (1)
مسابقات ممای استان تهران انتخابی کشوری 1391/8/19 (1)
مسابقات مایانا نونهالان و نوجوانان استان تهران 1391/6/17 (1)
مسابقات مایانا استان تهران 1391/4/9 (1)
سمینار بزرگ کونگ فو توآ تهران 1390/12/19 (1)
نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی هنر های رزمی 1390/11/8 (1)
اولین دوره مسابقات جهانی توآ (1)
تجدید میثاق با امام راحل 1389/3/13 (1)
همایش1389/7/27 به مناسبت روز تر بیت بدنی (1)
سید محسن بااوسی سری اول (1)
سید محسن بااوسی سری دوم (1)
راهدان سید مسعود بااوسی سری اول (1)
راهدان سید مسعود بااوسی سری دوم (1)
راهدان رضا اورعی سری اول (1)
راهدان رضا اورعی سری دوم (2)
راهدان جلال موحدی (1)
راهدان بابک توسلی (1)
راهدان محمد داورزنی (1)
راهدان محمد تهرانی (1)
استاد حبیب پور (2)
استاد حسین داداشی (1)
زنده یاد رضا اقیری (2)
راهدان مصطفی جلیل زاده سری اول (2)
راهدان مصطفی جلیل زاده سری دوم (1)
همراهان (1)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی سری اول (2)
راهبر پروفسور ابراهیم میرزایی سری دوم (1)